Home / Our Story / Anul 2018
Anul 15 – Prezentul și viitorul
În fiecare zi în care ajungem la birou privim doar către viitor, dar am învățat că pentru a face asta trebuie să nu uităm niciodată trecutul și să nu ne deconectăm niciodată de la prezent, iar 2018 ne-a găsit gata să acționăm pe toate fronturile.
Provocarea majoră: GDPR. Avem de-a face cu trei direcții majore pe care ne propunem să le gestionăm și reușim să o facem. Am fost nevoiți să adaptăm tehinca la cerințele legale (gestionarea ștergerilor de date, anonimizări, logica gestiunii datelor, istoricul update-urilor în baza de date și istoricul comunicării, astfel încât să fie ușor de gestionat).

Avem parte de lungi, uneori interminabile discuții cu clienții pentru a-i face să înțeleagă impactul în business-ul lor. De asemenea, discutăm despre care sunt adresele de email ce trebuie reconfirmate și care nu, analizăm implementarea mesajelor de GDPR (clasic am zice, în ultimele 3 zile pe care le mai aveam la dispoziție). A fost o perioadă nebună, cea mai aglomerată din an, care a făcut din Black Friday să pară ca o vacanță la birou.

Cel de-al treilea aspect e legat de lungile negocieri pe care le-am avut de purtat pe termenele contractuale care ne-au consumat extrem de mult timp. Ne-am confruntat cu o mulțime de formate de contracte, o sumedenie de pretenții, clarificări și reclarificări.

Toate acestea au făcut ca piața să se segmenteze în 3 zone mari:

- Marea majoritate a firmelore mici care inca nu știe cum să gestioneze corect cerințele GDPR (unele dintre ele încă nu știu care sunt acestea și la ce riscuri se expun);
- Firmele mari, în special cele românești, care preferă să-și asume riscuri, fără să acționeze ilegal, dar nu își documentează modalitatea de colectare a datelor, și lucrează după binecunoscutul concept: lasă că merge și așa.
- Firmele mari care sunt atente la toate detaliile.

A fost o perioadă de reacomodare pentru majoritatea clienților care pentru câteva luni și-au pus comunicările pe pauză, activitatea revenind însă la normal în majoritatea cazurilor din luna septembrie. Din păcate există clienți care s-au “adaptat” din mers și după ce au observat că mulți useri nu au confirmat abonarea au preferat să riște și să îi încludă și pe aceștia în bazele de date.

GDPR a făcut multe valuri în piață, dar nu a fost singurul lucru major la care am lucrat pentru că ne mândrim de faptul că 2018:
- Este anul în care s-au dezvoltat enorm automatizările prin SMS.
- Am separat acordurile de comunicare pe fiecare canal în parte SMS/email pentru o mai bună trasabilitate a datelor.
- Introducem posibilitatea de a analiza modificările de preț ale produselor din site pentru a genera alerte clienților care au manifestat un interes față de aceste produse.

Aceștia au fost cei 15 ani cu care astăzi ne mândrim. Din care am avut de învățat enorm de multe lucruri și care ne-au format așa cum suntem astăzi. Privim spre viitor și ne pregătim pentru un 2019 în care suntem convinși că storytelling-ul va juca un rol major. Nu se vor mai cumpăra produse sau servicii, ci emoții, pentru că, oricât de ciudat ar suna, robotizarea începe să ne facă mai umani. Vrem să simțim că interacționăm cu oameni, servicii și produse care ne înțeleg și empatizează cu noi.

Să ne auzim optimiști!
Vrei sa afli mai multe?
Toate articolele!